Ελληνορωμαϊκά!

Κυριακή 2 Νοεμβρίου 2025

"Αδελφοί Κρητικοί το αδελφικό αίμα φέρνει τον Τούρκο και το νερό της θάλασσας στις αυλές σας"

ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ προς τον ΤΙΤΟ και η Βεντέτα σήμερα. 
Διαβάζουμε και προσπαθούμε να κατανοήσουμε :
"οἱ Κρῆτες εἶναι πάντοτε ψεῦστες, κακὰ καὶ ἁνήμερα θηρία, ἀχόρταστες κοιλιές”

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΑΠ. ΠΑΥΛΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΤΙΤΟ (Σέ νεοελληνική ἀπόδοση)
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΓΟΡΤΥΝΗΣ ΚΑΙ ΑΡΚΑΔΙΑΣ
Κεφάλαιο 1
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ
12 Εἶπε δὲ κάποιος δικὸς τους ἀπὸ αὐτοὺς τοὺς Κρητικούς, ποὺ τὸν θεωροῦν ὡς προφήτη· “οἱ Κρῆτες εἶναι πάντοτε ψεῦστες, κακὰ καὶ ἁνήμερα θηρία, ἀχόρταστες κοιλιές”. 13 ῾Η μαρτυρία αὐτή εἶναι ἀληθινή. Γιὰ τοῦτο ἔλεγχέ τους ἔντονα καὶ ἀπότομα, γιὰ νὰ κατορθώσουν ἔτσι νὰ κρατήσουν ἀνόθευτη καὶ ὑγιῆ τὴν πίστη..
"Αδελφοί Κρητικοί το αδελφικό αίμα φέρνει τον Τούρκο  και το νερό της θάλασσας στις αυλές σας και η μετάνοια θα γίνει μέσω τραγωδίας σε όλο το νησί..." αυτά  ειπώθηκαν από  άνθρωπο του Θεού 
ΣΤΩΜΕΝ καλώς 
Δρ.Κωνσταντίνος Βαρδάκας 

μια φωνή από τα Κύθηρα .. αλλά τι ΦΩΝΗ!!! ΒΙΝΤΕΟ

Χαιρετισμός Μητρ. Κηθύρων κ.κ. Σεραφείμ «Κίνδυνοι και προκλήσεις του Ψηφιακού Μετασχηματισμού»




ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΒΙΝΤΕΟ https://youtu.be/GDwVNpkrmwI?si=qaErLpWRXjiU6R0a

ένα ΨΗΦΙΣΜΑ που λέει πολλά

Διαβάζουμε :

Ψήφισμα συγκεντρωθέντων πολιτών κατά του Ψηφιακού Ολοκληρωτισμού


ΨΗΦΙΣΜΑ 

Εμείς, οι πολίτες που συγκεντρωθήκαμε σήμερα, 1η Νοεμβρίου 2025 στο OTEAcademy στο Μαρούσι, μετά από πρόσκληση της Πανελλήνιας Κίνησης κατά του Ψηφιακού Ολοκληρωτισμού «ΕΞΟΔΟΣ», ενωμένοι από την κοινή μας αγωνία για το μέλλον της δημοκρατίας και των θεμελιωδών δικαιωμάτων μας, εκφράζουμε κατ’ αρχάς την έντονη αντίθεσή μας σε κάθε μορφή ψηφιακού ελέγχου που περιορίζει την προσωπική μας ελευθερία. Αναγνωρίζουμε ότι η τεχνολογία μπορεί να συμβάλλει στην πρόοδο, όμως απορρίπτουμε τεχνολογίες και πρακτικές που μετατρέπουν τα προσωπικά μας δεδομένα σε εργαλείο επιτήρησης και καταναγκασμού και περαιτέρω ελέγχου της ζωής και των επιλογών μας.

Εκφράζουμε, ειδικότερα την αντίθεσή μας προς το  απολύτως υποχρεωτικό μέτρο του Προσωπικού Αριθμού ως αποκλειστικού μέσου πιστοποίησής μας στις συναλλαγές, σήμερα του δημοσίου, αύριο και του ιδιωτικού τομέα.

Εκφράζουμε επίσης την αντίθεσή μας στις προ διετίας εισαχθείσες νέες ψηφιακές ταυτότητες, επιβαλλόμενες και αυτές υποχρεωτικά,  στο rfid chip των οποίων  προβλέπεται να αποθηκευτεί ο Προσωπικός Αριθμός, ώστε και τα δύο μέσα, ως δίδυμο ψηφιακό εργαλείο, να γίνουν το αναγκαίο και μοναδικό μέσο όχι μόνο ταυτοποίησης αλλά και άσκησης δικαιωμάτων...

Δηλώνουμε ότι:


Η υποχρεωτικότητα της χρήσης του Προσωπικού Αριθμού και της Ψηφιακής Ταυτότητας είναι φασισμός (τεχνοφασισμός). Φανερώνει τον αυταρχισμό και τον ολοκληρωτισμό του ταχέως επιχειρούμενου ψηφιακού μετασχηματισμού του δημοσίου και ιδιωτικού βίου μας.

Είμαστε αντίθετοι και αρνούμαστε αυτήν την υποχρεωτικότητα .

Η ανθρώπινη αξιοπρέπεια και η ελευθερία δεν μπορούν να υποκατασταθούν από ψηφιακές διαδικασίες που δεν διαθέτουν διαφάνεια και δημοκρατική λογοδοσία.

Η ιδιωτικότητα αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα και θεμέλιο μιας ελεύθερης κοινωνίας.

Ο Προσωπικός Αριθμός και η ηλεκτρονική ταυτότητα, όταν επιβάλλονται υποχρεωτικά και χωρίς σαφείς εγγυήσεις προστασίας και ορίων χρήσης, δημιουργούν κινδύνους συγκέντρωσης υπερβολικής εξουσίας στα χέρια του κράτους ή άλλων φορέων και δυνάμεων, τυραννικών και ανελεύθερων και γι’ αυτό και κυρίως αντίχριστων. Όλοι οἱ θεοφώτιστοι άγιοί μας πού ασχολήθηκαν με το παρόν θέμα και κυρίως ο άγιος Παΐσιος με το θεόπνευστο κείμενό του «Σημεῖα τῶν Καιρῶν» κρούουν κώδωνα κινδύνου όχι μόνο ακυρώσεως της ελευθερίας μας αλλά και της σωτηρίας μας.

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός πρέπει να υπηρετεί τους πολίτες, όχι να τους παρακολουθεί και να τους ελέγχει.

Οποιοδήποτε τεχνολογικό σύστημα..μπορεί να γίνει εργαλείο διακρίσεων, αποκλεισμών και περιορισμού δικαιωμάτων, εάν δεν υπάρχουν αυστηροί έλεγχοι και συμμετοχή της κοινωνίας στη λήψη αποφάσεων.

Είναι αντιστνταγματικός και παράνομος ο αποκλεισμός μας από την άσκηση δικαιωμάτων στην κοινωνία και την οικονομία εξ αιτίας της μη χρήσης του Προσωπικού Αριθμού και της άρνησης της ψηφιακής ταυτότητας, γι αὐτό και τον ἀρνούμαστε κατηγορηματικά.

Διεκδικούμε:


Δημοκρατικό διάλογο της πολιτείας με την πανελλήνια κίνηση κατά του Ψηφιακού Ὁλοκληρωτισμού.

Νομικές και τεχνικές εγγυήσεις για την προστασία των προσωπικών δεδομένων.

Δικαίωμα επιλογής και εναλλακτικές διαδικασίες χωρίς ψηφιακό εξαναγκασμό.

Λογοδοσία από όσους σχεδιάζουν και εφαρμόζουν τεχνολογικές υποδομές που επηρεάζουν την καθημερινή μας ζωή.

Την κατάργηση της υποχρεωτικότητας των μέτρων του Προσωπικού Αριθμού και της Ψηφιακής Ταυτότητας με τροποποίηση της σχετικής νομοθεσίας.

Παράλληλα, ως πολίτες αξιώνουμε από την Κυβέρνηση να αποσύρει τον Προσωπικὸ Αριθμὸ και τις ψηφιακὲς ταυτότητες, επιδεικνύοντας έστω και την ύστατη στιγμὴ ψήγμα δημοκρατικότητας και ενδιαφέροντος για τις ελευθερίες και τα δικαιώματα..των πολιτών.

Ειδάλλως, η Κυβέρνηση να παρέχει εναλλακτικές μορφές ταυτοποίησης και εξυπηρέτησης στους αντιρρησίες συνείδησης που δεν θα παραλάβουν τις ταυτότητες και τον Προσωπικὸ Αριθμό, όπως προβλέπονται ανάλογες εξαιρέσεις σε άλλους αντιρρησίες συνείδησης.

Εμείς δεν είμαστε ενάντια στην πρόοδο.

Είμαστε υπέρ μιας προόδου με ανθρώπινο πρόσωπο, που σέβεται τις αξίες της ελευθερίας, της ασφάλειας, της ιδιωτικότητας και της δημοκρατίας.

Με αυτό το ψήφισμα, καλούμε όλους τους πολίτες να υπερασπιστούν τα δικαιώματά τους και να συμμετέχουν ενεργά στον καθορισμό του ψηφιακού μέλλοντος της χώρας μας.

Εξουσιοδοτούμε τη Συντονιστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Κίνησης Κατά του Ψηφιακού Ολοκληρωτισμού «ΕΞΟΔΟΣ», να αποστείλει το ψήφισμά μας αυτό στον κ. Πρωθυπουργό, τους κ.κ. υπουργούς Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Δικαιοσύνης, καθώς και σε όλα τα κόμματα του Κοινοβουλίου.

Η Συντονιστική Επιτροπή

Πηγή https://www.eksodos.gr/index.php/el/nea---enimerosi/psifisma-sygkentrothenton-politon-kata-tou-psofiakoy-oloklitotismoy


 



Προεόρτια "το νούμερο θεληματικά ...σεισμοί φοβεροί"

Φώτο ο Ὁ Ἅγιος Γαβριὴλ ὁ διὰ Χριστὸν σαλὸς καὶ Ὁμολογητὴς - 2 Νοεμβρίου 
Ὁ Ἀντίχριστος... Ἔρχεται γι' αὐτοὺς ποὺ τὸν περιμένουν. Γιὰ νὰ πάρουν νούμερο δὲν θὰ χρειαστεῖ νὰ χρησιμοποιηθοῦν δυνάμεις. Ὅλα θὰ γίνουν θεληματικά. Καὶ ἡ ἐξομολόγηση δὲν θὰ βοηθήσει. Προσέξτε. Ἔρχονται μέρες ποὺ θὰ τρώτε χώμα. Οἱ ἀγῶνες τῶν ἁγίων προφητῶν τοῦ Ἐνώχ καὶ τοῦ Ἠλία μὲ τὸν Ἀντίχριστο θὰ μεταδίδονται ἀπὸ τὴν τηλεόραση. Ἐξαιτίας τῶν ἁμαρτιῶν μας 
θὰ γίνουν φοβεροὶ σεισμοί.

Ἀπὸ τὸ βιβλίο: Ὁ Ἅγιος Γαβριὴλ ὁ διὰ Χριστὸν σαλὸς καὶ Ὁμολογητὴς, 1929–1995. Μετάφρασις: Νανά Μερκβιλάτζε. Ἀθῆναι, 2013, σελ. 354-355.
Σε πολλοὺς ποὺ ζητοῦσαν νὰ προσευχηθεῖ 
γιὰ κάποιο ζήτημα ποὺ τοὺς ἀπασχολοῦσε ὁ Γέροντας ἔλεγε:

Ὁ Θεὸς μου εἶπε: «Γαβριήλ, αὐτὸς ὁ ἴδιος δὲν μου τὸ ζητᾷ. Γιατί σὺ λοιπόν με παρακαλᾷς;».

Καὶ τότε ἔβαζε πολλὲς φορὲς τὸν ἐπισκέπτη νὰ προσευχηθεῖ: Νὰ παρακαλέσεις σὺ τὸν Κύριο! Γονάτισε καὶ, ἔτσι γονατιστός, νὰ λές τὸν 50ὸ ψαλμό.

Ἀπὸ τὸ βιβλίο: Ὁ Ἅγιος Γαβριὴλ ὁ διὰ Χριστὸν σαλὸς καὶ Ὁμολογητὴς, 1929–1995. Μετάφρασις: Νανά Μερκβιλάτζε. Ἀθῆναι, 2013, σελ. 236
Πηγή Γιάννης Τσιτλακίδης ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ

" ΜΑΓΕΙΑ" από το παρελθόν στο σήμερα

Η οικογενειακή φωτογραφία στα εγκαίνια του Μεγάλου Αιγυπτιακού Μουσείου / Φωτογραφία: Γ.Τ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ/ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ/EUROKINISSI
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

ΣΗΜΕΙΑ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΟΒΑΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΗΣ  ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ 
"Εγκαινιάστηκε το Μεγάλο Αιγυπτιακό Μουσείο, το οποίο αποτελεί πλέον το μεγαλύτερο μουσείο παγκοσμίως και στεγάζει μια ανεπανάληπτη συλλογή που αφηγείται τη μακραίωνη ιστορία της Αιγύπτου.

Με την επίσημη έναρξη λειτουργίας του, η χώρα ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά, καθώς το Μουσείο της Γκίζας είναι το μεγαλύτερο στον κόσμο αφιερωμένο αποκλειστικά σε έναν πολιτισμό."ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ
ΟΛΟΙ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΕΛΙΤ ΗΤΑΝ ΕΚΕΙ ΓΙΑΤΙ ΣΗΜΕΡΑ Ο ΜΥΣΤΙΚΙΣΤΙΚΟΣ ΑΠΟΚΡΥΦΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΦΑΡΑΩ ΟΜΟΙΑΖΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΠΟΥ ΠΡΕΣΒΕΥΕΙ Η ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ .
ΤΟ ΛΕΝΕ ΜΑΓΕΙΑ ..ΤΟ ΛΕΝΕ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΟΜΩΣ ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΚΑΛΑ ΤΙ ΠΕΡΑΣΑΝ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΦΑΡΑΩ ..
ΕΚΣΤΑΣΙΑΣΤΗΚΑΝ ΟΙ ΑΡΧΟΝΤΕΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΛΟΓΙΚΟ ..
"Μητσοτάκης: «Το Μεγάλο Αιγυπτιακό Μουσείο θα γίνει ένα παγκόσμιο κέντρο μάθησης, έμπνευσης και διαλόγου."
Η ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ ΚΑΛΟΝ ΝΑ ΣΕΒΕΤΑΙ ΚΑΘΕ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΑΝ ΟΜΩΣ ΒΓΑΛΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟΝ ΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΜΑΓΕΙΑΣ ΠΟΥ ΔΥΝΑΣΤΕΥΣΕ ΤΟ ΠΛΑΣΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΑΥΤΟ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ Η ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ ΠΟΥ ΦΤΙΑΧΝΕΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΝ ΔΥΝΑΜΕΙ ΣΚΛΑΒΟΥΣ ...ΣΑΣ ΠΗΡΑΜΕ ΧΑΜΠΑΡΙ ...
ΣΤΩΜΕΝ καλώς 
Δρ.Κωνσταντίνος Βαρδάκας 

πώς γνώρισα τον Σεβασμιότατο Γκόμας κ.Τιμόθεο στο Αν.Κονγκό; Πριν τέσσερα χρόνια μας έστειλε ένα μονολεκτικό μήνυμα " ΠΕΙΝΑΜΕ" .. σήμερα εκεί έχουν πόλεμο και σφαγές

«Ντζάλα=Πεινάω» - Επείνασα γάρ, καὶ ἐδώκατέ μοι φαγεῖν, ἐδίψησα, καὶ ἐποτίσατέ με» ( Ματθ.25.34-35). Γ

κόμα, 1η Νοεμβρίου 2025
                                   ΈΚΚΛΗΣΗ ΒΟΗΘΕΙΑΣ   
                                      «Ντζάλα=Πεινάω»
Αγαπητοί μας φίλοι και φίλες καλημέρα και καλό μήνα. Στις 9 Νοεμβρίου έχουμε την Εορτή του Αγίου Νεκταρίου Αιγίνης, Μητροπολίτου Πενταπόλεως, Πολιούχου της Ιεράς μας Επισκοπής Γκόμας και Μεγάλου Κίβου, η οποία βιώνει αυτή τη στιγμή μια πολύ δύσκολη περίοδο λιμού, ασθενειών και ακραίας φτώχειας για τους πληθυσμούς μας. 
Η Επισκοπή μας αποτελείται από 3 Επαρχίες του Ανατολικού Κονγκό: Βόρειο Κίβου, Νότιο Κίβου και Μανιέμα. Παρακαλούμε, στηρίξτε μας ώστε να μπορέσουμε να δώσουμε χαρά στα παιδιά που υποφέρουν από υποσιτισμό και τις κακουχίες του πολέμου. Η Επισκοπή μας διοργανώνει φιλανθρωπικά γεύματα, συσσίτια, για αυτά τα παιδιά, για να δείξουμε τη συμπόνια μας και την αλληλεγγύη, να παρέχουμε την έμπρακτη συμπαράσταση και βοήθεια και να ικανοποιήσουμε την πείνα τους. Παντού όπου πηγαίνεις, ακούς απελπιστικά τη λέξη «Ντζάλα», που σημαίνει «Πεινάω». Ας μην ξεχνάμε τη δήλωση του Χριστού στο Ευαγγέλιο: « Τότε ἐρεῖ ὁ Βασιλεὺς τοῖς ἐκ δεξιῶν αὐτοῦ· δεῦτε οἱ εὐλογημένοι τοῦ πατρός μου, κληρονομήσατε τὴν ἡτοιμασμένην ὑμῖν βασιλείαν ἀπὸ καταβολῆς κόσμου. 

Επείνασα γάρ, καὶ ἐδώκατέ μοι φαγεῖν, ἐδίψησα, καὶ ἐποτίσατέ με» ( Ματθ.25.34-35). Ο Άγιος μας Νεκτάριος, ο Άγιος των αδικημένων απανταχού της γης, ας είναι Προστάτης καθενός μας και ένθερμος Πρεσβευτής όλων μας προς τον Χριστό και Θεό μας. Χρόνια πολλά με υγεία σε όλους και σε όλες. 
† Ο Γκόμας και Μεγάλου Κίβου Τιμόθεος 
ΓΙΑ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΜΑΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ, ΟΙ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΙ ΕΙΝΑΙ: 
1) Όνομα: TIMOTHEE NTUMBA MUSUNGAYI. Χώρα: Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό. Το IBAN: 00011150520000138271793. Επωνυμία της τράπεζας: BCDC (EQUITY BANK). Swift (BIC) : BCDCCDKI.
2) Όνομα Λογαριασμού: EGLISE ORTHODOXE-IERA EPISKOPI GOMAS.  
Χώρα: Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό.
Το IBAN: CD4805100051720112169700197.
Επωνυμία της τράπεζας: RAWBANK.
Swift (BIC): RAWBCDKI.
3) Όνομα Λογαριασμού: EGLISE ORTHODOXE-IERA EPISKOPI GOMAS.  
Χώρα: Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό.
Το IBAN: 00011050288200180113301.
Επωνυμία της τράπεζας: EQUITY BCDC.
Swift (BIC): BCDCCDKI.
Μπορείτε να προσφέρετε τις δωρεές σας επίσης και μέσω των κάτωθι λογαριασμών του Συλλόγου μας στην Ελλάδα «Φίλοι Ιεραποστολικού Έργου π. Τιμοθέου Ntumba στο Κονγκό». 
1) Εθνική Τράπεζα. Swift-Bic Τράπεζας: ETHNGRAA. 
Το ΙΒΑΝ είναι: GR4801101340000013400564996.
2) Τράπεζα Πειραιώς. Swift-Bic Τράπεζας : PIRBGRAA.
Το ΙΒΑΝ του λογαριασμού της Πειραιώς είναι: GR2701720980005098107308162.
3) Alpha Bank. Swift-Bic Τράπεζας: CRBAGRAA
Το IBAN είναι: GR4501401620162002002015349
Όνομα Δικαιούχου Γράψετε: «ΦΙΛΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΣΤΗ».
Γράψετε ως αιτιολογία το ονοματεπώνυμό σας για να ξέρουμε ότι είναι από σας για να σας ενημερώσουμε ότι τα λάβαμε. Επίσης γράψετε ότι τα στέλνετε για την Ιεραποστολή στην Ι. Επισκοπή Γκόμας ( Ανατολικό Κονγκό). 
Υ. Γ. Στείλτε μας ένα email σας, ώστε ο Σύλλογός μας να σας αποστείλει απόδειξη για την δωρεά που καταθέσατε στο Σύλλογο για την Ιεραποστολή μας στην Ιερά Επισκοπή Γκόμας και Μεγάλου Κίβου.
ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΤΡΟΠΟΙ είναι να στείλετε μέσω των κάτωθι υπηρεσιών που υπάρχουν στον τόπο μας: Western Union, Money Gram, Ria και Express Union ( WorldRemit). Να σας δώσουμε, αν είναι τα στοιχεία, αναλόγως με την υπηρεσία που θα χρησιμοποιείστε.
                                         ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ

για τις μπόρες , το χαλάζι και τις αστραπές λίγα κόλλυβα από το Ά Σάββατο της Μεγ. Σαρακοστής -ένας μεγάλος Άγιος γιορτάζει στις 4 Νοεμβρίου

 


ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ - Γιά τίς καλοκαιρινές μπόρες, τό χαλάζι, τίς ἀστραπές καί τούς κεραυνούς πού ἦταν συνηθισμένο φαινόμενο στά ψηλά βουνά τῆς Σίψας, τούς συμβούλευε: “Τό πρῶτο Σάββατο τῆς Μ. Σαρακοστῆς, ἀπό τά κόλλυβα πού διαβάζονται στήν μνήμη τοῦ Ἁγίου Θεοδώρου τοῦ Τήρωνος, γιά τό θαῦμα πού ἔκανε, πάντα νά… ἔχετε λίγα κρατημένα. Ὅταν πιάνουν οἱ ξαφνικές καταιγίδες θά παίρνετε λίγα, θά βγαίνετε ἔξω καί μέ τό χέρι σας σταυροειδῶς θά τά σκορπίζετε καί ἀμέσως ἡ καταιγίδα θά σταματάει“.

Ἐπίσης, ὅταν θυμίαζαν, τούς ἔλεγε μετά νά βγάζουν ἔξω τό θυμιατό ὥστε τό λιβάνι ν’ ἀνεβαίνει στόν οὐρανό. “Ἀρέσει πολύ στούς ἀγγέλους…” πρόσθετε.
Ὁ Ὅσιος Γεώργιος τῆς Δράμας, Ταξιάρχες – Σίψα: Ἱερά Μονή Ἀναλήψεως τοῦ Σωτῆρος. (2019)
πηγή Μέγας Κωνσταντίνος ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ

ή θα πάμε σε χορούς ή σε "πανηγύρια" στο ΑΙΓΑΙΟ;

 


Συμμετείχα σήμερα σε εορταστική εκδήλωση της Πρεσβείας των ΗΠΑ στην Ελλάδα για την επέτειο των 250 ετών από την ίδρυση του σώματος των Αμερικανών Πεζοναυτών. Στο πλαίσιο της εκδήλωσης συνομίλησα με την κυρία Kimberly Guilfoyle , η οποία αναλαμβάνει, επισήμως, τις επόμενες ημέρες τα καθήκοντά της ως Πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα.

Σάββατο 1 Νοεμβρίου 2025

με μια ματιά .. ο ΤΡΑΜΠ ή είναι κουρασμένος ή δεν είναι καλά

 

τελευταία φώτο - οι πρόεδροι Κίνας και ΗΠΑ, Σι Τζινπίνγκ και Ντόναλντ Τραμπ / Φωτογραφία: AP / Mark Schiefelbein


" της ΕΞΟΔΟΥ το ανάγνωσμα" πρωτοφανής προσέλευση στο Μαρούσι για το ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΝΟΥΜΕΡΟ και την ψηφιακή ταυτότητα- και όμως άντεξα 2 ώρες όρθιος

 




ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΒΙΝΤΕΟ https://youtu.be/EXxuCbdsqfY?si=r1QK9BfuVmGzFnjO




Τι δουλειά έχει ο ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ να κυκλοφορεί με το άσπρο άλογο του στην Αθήνα των ημερών μας;

 

( το παραπάνω συμβάν - μαρτυρία δημοσιεύθηκε στις 7 Φεβρουαρίου του 2021, αλλά λόγω της εορτής της ανακομιδής των Ιερών Λειψάνων του ΑΓΙΟΥ  στις 3 Νοεμβρίου είναι επίκαιρο) 

" Καβαλαρία ο ΑΙ ΓΙΩΡΓΗΣ γύρω - γύρω από τον Λυκαβηττό, κάτι ψάχνει, κάτι θέλει, κάτι περιμένει"  
Εκεί που σταματάει το μυαλό ξεκινάει το παράλογο ή το ΥΠΕΡΛΟΓΟ.
Εκεί που η απλότητα και το ανεπιτήδευτο ενώνονται, ξεκινάει  η ΠΙΣΤΗ.

Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας

"αρχές του περασμένου Νοεμβρίου, παραμονή της Ανακομιδής του Ιερού Λειψάνου του ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ,  μου ζήτησε  ο ΑΓΙΟΣ να του πάω λάδι στο ξωκλήσι του εκεί ψηλά στο Λυκαβηττό" 

"αφού μου το ζήτησε ο ΑΓΙΟΣ, το πήγα και έκανα τάμα να  ανεβώ σκαλί - σκαλί την ανηφοριά" 
" εσπερινός δεν έγινε και  άφησα το λάδι μαζί με τις προσευχές μου να περάσει το κακό" 

" τις επόμενες μέρες μας έκλεισαν , τότε κατάλαβα γιατί ο ΑΓΙΟΣ ήθελε το λάδι"

" στενοχωρήθηκα και μονολογούσα τι θα γίνει με όλα αυτά που συμβαίνουν;" 

" δεν πρόλαβα να παραπονεθώ και ήρθε πάλι ο ΑΓΙΟΣ  και μου είπε:

- βγες στο παραθύρι σου την ώρα που σουρουπώνει για να με δεις" 

" αυτό και έκανα" 

" την τρίτη κατά σειρά μέρα , την ώρα που έδυε ο ήλιος, ένα λευκό άλογο με ένα όμορφο καβαλάρη σαν μια τεράστια φιγούρα έφερνε βόλτες ανάμεσα στα σύννεφα και πάνω από τα σπίτια των Αθηνών" 

" πήγαινε πάνω κάτω και έκανε  ένα σταθερό δρομολόγιο από τα δυτικά που βρίσκεται ο Λυκαβηττός προς τα Ανατολικά που είναι ο Υμηττός " 

" αυτό γινόταν, όση ώρα υπήρχε φως και έδυε ο ήλιος"

" και την επόμενη τα ίδια και συνεχίστηκε αυτό  μέχρι και  τις μεγάλες εορτές των Χριστουγέννων" 

" πλέον είχα μάθει το δρομολόγιο του ΑΓΙΟΥ ΑΝΑΒΑΤΗ" 

" κάτω από τον Υμηττό εκεί στον Βύρωνα το λευκό άλογο σταματούσε και σαν να χλιμίντριζε" 

" όσο μπορούσα να δω, θεωρώ, ότι βρισκόταν κοντά εκεί στην περιοχή της Νέας Ελβετίας, όπου και ο ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ με την γνωστή εικόνα της ΠΑΝΑΓΙΑΣ που κλαίει τόσο καιρό" 

" με κλειστές τις εκκλησίες για μένα αυτό  που έβλεπα,  ήταν μια  ΠΑΡΗΓΟΡΙΑ"

" δεν το είπα σε κανένα δικό μου, γιατί θα νόμιζαν ότι τα έχασα και ποιος τους άκουγε"

" από του ΤΙΜΙΟΥ ΠΡΟΔΡΌΜΟΥ και δώθε ο ΑΓΙΟΣ δεν έβγαινε βόλτα με το άλογο του  πάνω από την Αθήνα"

" με έπιασε  μεγάλη θλίψη σαν να έχασα κάποιον δικό μου" 

" ανησύχησαν οι δικοί και προσπαθούσαν να δουν τι έχω - που να τους πω τα καθέκαστα;" 

" της ΥΠΑΠΑΝΤΗΣ ήρθε ο ΑΓΙΟΣ και μου είπε: 

- εσύ μπορεί τώρα να μην με βλέπεις, αλλά με βλέπουν άλλοι , συνεχίζω να φυλάω την Αθήνα που τον επόμενο καιρό θα δυσκολευτεί .

- τότε δεν θα ανεβαίνουν για να δουν μόνο το ηλιοβασίλεμα σαν τουρίστες , αλλά θα έρχονται με τα πόδια σαν προσκυνητές  για  προσκυνήσουν και να ευχαριστήσουν τον ΘΕΟ

ΑΥΤΑ μας είπε μια ηλικιωμένη ενορίτισσα μας αφήνοντας με το στόμα ανοιχτό, προσπαθώντας να καταλάβουμε πόσο ζωντανοί είναι οι ΑΓΙΟΙ μας και πόσο ζωντανή είναι η ΠΙΣΤΗ σε απλές ψυχούλες.


ΣΤΩΜΕΝ καλώς

Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας

Μεγάλη η ευθύνη όσων ΔΕΝ προετοιμάζουν το Λαό, για την ΟΡΓΗ του Θεού. Ποιά είναι αυτή η προειδοποίησις; Λέει ο Θεός: Από σας θα ζητήσω τις ψυχές όσων χάνονται. Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος (♰ 13 Νοεμβρίου)

 

από τον φίλο Γιώργο ( ρήση του Ιερού Χρυσοστόμου) και από τον φίλο  ΘΗΒΑΙΟ ΠΟΛΙΤΗ (το γραφικό με τα λόγια του ΑΓΙΟΥ ΠΑΙΣΙΟΥ για τις μέρες μας)
ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΛΕΝΕ ΤΑ ΙΔΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ - ΚΑΘΟΤΙ ΜΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΗΓΗ ΤΗΣ ΘΕΟΠΝΕΥΣΙΑΣ ΤΟΥΣ ΤΟ ΑΓΙΟΝ ΚΑΙ ΖΩΑΡΧΙΚΟΝ ΠΝΕΥΜΑ ΠΟΥ ΣΥΝΕΧΕΙ ΚΑΙ ΚΑΤΕΥΘΥΝΕΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ ΤΩΝ ΑΙΩΝΩΝ  

ΑΣ ΣΚΕΦΤΟΥΜΕ - ΑΣ ΑΝΑΛΟΓΙΣΤΟΥΜΕ - ΑΣ ΠΡΑΞΟΥΜΕ 

"ΠΕΝΤΕ Αξιωματικοί" θα ΣΩΣΟΥΝ την ΕΛΛΑΔΑ

 


(1η δημοσίευση 1 Νοεμβρίου του 2019) βλ. https://konstantinoupolipothoumeno.blogspot.com/2019/11/blog-post.html

Δεν πρόκειται να γίνει πραξικόπημα.

Πάει αυτή η εποχή που γινόταν ανατροπές και επαναστάσεις και μετά απαριθμούσαμε τραγωδίες βλ. Κυπριακό.


« Θα γίνει κάτι άλλο», αυτό μας διαμήνυσαν δίχως να μας το προσδιορίσουν  πολλοί Πατέρες, αν και σήμερα από τα διαδραματιζόμενα κάτι ψηλαφούμε . Αντίθετα εμείς προσδιορίζουμε κάτι πολύ δυνατό – πνευματικό που θα μας ταρακουνήσει όλους.


Γράφει ο Κωνσταντίνος Βαρδάκας


Η καθημερινότητα μας έγινε άκρως ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ


Είναι με αυτά και τόσα άλλα που συμβαίνουν  και φυσικά  δεν είναι μόνο το μεταναστευτικό και η μη σωστή διαχείριση του, δηλ. με όλα αυτά,  να μην  χαθεί το ΧΑΜΟΓΕΛΟ των πολιτών ; λες και ζούμε σε μια παρατεταμένη κατοχή.

ΕΜΠΟΔΙΑ ορθώνονται έμπροσθεν μας  και  αναγκάζουν να ψάχνουμε κάτι να βρούμε  σαν ΕΛΠΙΔΑ εναγωνίως για να στηρίξουμε την επόμενη μέρα μας.

Τις ημέρες που βιώσαμε  με το ανθρώπινο ολοκαύτωμα στο ΜΑΤΙ της Αν. Αττικής μάθαμε κάτι  συγκλονιστικό και το ξαναφέρνουμε στην επικαιρότητα τώρα αρχές Νοεμβρίου για να τιμήσουμε και να αναλογιστούμε.

Ένας φίλος βοσκός από το Αγιοτόκο και σήμερα καταταλαιπωρημένο νησί της Λέσβου που τον γνωρίσαμε τις προηγούμενες δεκαετίες σε προσκυνηματικές μας εξορμήσεις  σε αυτό που σήμερα στοχοποιήθηκε από τα γεωπολιτικά πλάνα της νέας εποχής γενόμενο κυματοθραύστης της Ευρώπης στα προσφυγικά στίφη της απελπισίας και των εμφωλευόντων πυρήνων τζιχαντιστών .


Μας εκμυστηρεύθηκε τον αβάστακτο πόνο που έχει στα εσώψυχα του , να μην μπορεί να εργαστεί με άνεση , όπως παλαιά δηλ. να βοσκήσει αμέριμνα τα πρόβατα του.


Ήταν Ιούλιος 2018 όταν μας έλεγε:

-Τι να σου πω αδελφέ


-         Εκεί που λέγαμε ότι εξαλείφτηκαν οι λύκοι και τα τσακάλια , μας προέκυψαν άνθρωποι πεινασμένοι που έρχονται από απέναντι, από τα μικρασιατικά παράλια.


-         Αν σου πω πόσα πρόβατα έχασα τους τελευταίους μήνες θα αναρωτηθείς γιατί δεν τα πουλάω και να ησυχάσω;


-         Αλλά τα αγαπάω τα ζώα μου  αλλά και τούτη την γη και όπως ξέρεις έχω πάντα μαζί μου στο ταγάρι μου  λάδι , φυτιλάκια και θυμίαμα για να ανάβω τα ξωκλήσια της Μυτιληναίας Γης.



-        Μια προηγούμενη μέρα πήγα στο ερειπωμένο μοναστηράκι των ΑΓΙΩΝ ΑΚΙΝΔΥΝΩΝ στα Μιστεγνά.





 


- Ο πάνω ναός ήταν κλειστός και πήγα στο κάτω εκεί κοντά στο αγίασμα.


-         Μου έκανε έκπληξη που πρωί – πρωί πριν ακόμα χαράξει ο ήλιος τα κανδήλια ήταν αναμμένα και ο χώρος ευωδίαζε θυμίαμα.


-         Ένα παλληκάρι , αξιωματικός με ευθυτενές παρουσιαστικό κρατούσε το θυμιατήρι και θύμιαζε τον προαύλιο χώρο πιο πέρα.


-         Μπράβο είπα μέσα μου , «θα είναι κανένας αξιωματικός από την διπλανή στρατιωτική μονάδα που ήρθε να ανάψει τα κανδήλια.»


-         Με χαρά τον πλησίασα , τον χαιρέτισα.


-         Όταν τον ρώτησα πως τον λένε , μου είπε
«ΑΚΙΝΔΥΝΟΣ»


-         Τότε κατάλαβα ότι ήρθε να προσκυνήσει τον ΑΓΙΟ του Προστάτη γιατί πολλοί από το νησί φέρουν το όνομα αυτό.


-         Προσπάθησα να γίνω φιλικός  μαζί του, αλλά αυτός ήταν σοβαρός ..όταν τον ρώτησα από πού κατάγεται μου απάντησε κοφτά « από την Περσία»


-         Εκεί « τα έπαιξα», στο μυαλό μου πέρασε η σκέψη μήπως είναι  τυχόν μεταμφιεσμένος σαν αξιωματικός από αυτούς που μας έρχονται από τις Μυστικές υπηρεσίες των χωρών της Μέσης Ανατολής;
-         Αλλά και πάλι σκέφτηκα , αν ήταν έτσι θα μου το έλεγε;


-         Επέμενα να μου διευκρινίσει από πού είναι  ακριβώς και αυτός μου είπε .




          « από την Περσία είμαι το ίδιο και οι φίλοι μου και γνωρίζουμε αυτό το μέρος πολύ καλά»


          « εσύ να μην στενοχωρείσαι με την κατάσταση αυτή που υπάρχει σήμερα στο νησί , θα αλλάξει σύντομα»


« ΠΕΝΤΕ αξιωματικοί θα σώσουν ΑΥΤΟ και την ΕΛΛΑΔΑ»


-         Με τα τελευταία αυτά λόγια εξαφανίστηκε σαν αστραπή από μπροστά μου.


Ο φίλος μου βοσκός έχει Γέροντα  αγιορείτη που όταν του περιέγραψε το παράδοξο αυτό συμβάν , του είπε ότι αυτός που είδε ήταν ο ΑΓΙΟΣ ΑΚΙΝΔΥΝΟΣ . Όσο δε αναφορά για τους Πέντε αξιωματικούς που θα σώσουν την Ελλάδα είναι οι ΠΕΝΤΕ ΑΓΙΟΙ ΑΚΙΝΔΥΝΟΙ Ακίνδυνος, Πηγάσιος, Ανεμπόδιστος, Ελπιδοφόρος και Αφθόνιος, όλοι τους αξιωματούχοι από την Περσία ορμώμενοι.



« Η νήσος Λέσβος τιμάει τους ΑΓΙΟΥ ΑΚΙΝΔΥΝΟΥΣ ιδιαίτερα πέρα από την εορτή τους στις 2 Νοεμβρίου αλλά και στις 5 με 6 ΜΑΙΟΥ εκάστου έτους.
Στον Ιερό Ναό τους στα Μιστεγνά της Λέσβου που είναι μονόκλιτη βασιλική με σταυροειδή στέγη και κοσμείται με ωραιότατο ξυλόγλυπτο τέμπλο. Ο ιστορικός αυτός ναός ανεγέρθηκε το 1896 και αποτελούσε καθολικό μονής, η οποία χρονολογείται τον περασμένο αιώνα»


Να γιατί είπε στον Βοσκό ο εμφανιστείς με παράδοξο τρόπο αξιωματικός, ότι η καταγωγή του είναι από την Περσία;


« Μέσα στο πλήθος των ενδόξων και καλλινίκων μαρτύρων, που θυσίασαν την ίδια τους τη ζωή για την αγάπη του Χριστού, εξέχουσα θέση κατέχουν οι τιμώμενοι στις 2 Νοεμβρίου Άγιοι ένδοξοι μάρτυρες Ακίνδυνος, Πηγάσιος, Ανεμπόδιστος, Ελπιδοφόρος και Αφθόνιος.


Οι αήττητοι αυτοί αθλητές της πίστεως κατάγονταν από την Περσία και αξιώθηκαν να μαρτυρήσουν για τον Ιησού Χριστό το 330μ.Χ. επί των ημερών του βασιλιά των Περσών, Σαβωρίου του Β΄.»  


Εκείνο που μας κάνει εντύπωση είναι το γεγονός της τιμής των ΠΕΝΤΕ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ ΑΓΙΩΝ– Αξιωματούχων με καταγωγή από την Περσία ιδιαίτερα στην νήσο ΛΕΣΒΟ που δέχεται σήμερα πέρα από την πλειοψηφία των προσφύγων  και πυρήνες με  ακραίους ισλαμιστές με μίσος σε οτιδήποτε Χριστιανικό, όπως και ο τύραννος βασανιστής των ΑΓΙΩΝ ΑΚΙΝΔΥΝΩΝ  βασιλιάς Σαβώριος ο Β΄.






Τιμή ΑΓΙΟΥ μίμηση ΑΓΙΟΥ για αυτό και παραθέτουμε το εμπεριστατωμένο συναξάρι τους από την εργασία του.


κ. Χαράλαμπου Τσαβδαρίδη


Την εποχή αυτή ο Σαβώριος είχε εξαπολύσει αδυσώπητο διωγμό εναντίον των χριστιανών και οι Άγιοι Ακίνδυνος, Πηγάσιος και Ανεμπόδιστος κρύβονταν σ’ ένα σπίτι, όπου δίδασκαν και καθοδηγούσαν πνευματικά τους χριστιανούς ενισχύοντάς τους στην πίστη. 


Μόλις πληροφορήθηκε ο Σαβώριος τη χριστιανική δράση των τριών μαρτύρων, διέταξε να τους φέρουν μπροστά του και αμέσως τους ρώτησε για την καταγωγή και το επάγγελμά τους.


Εκείνοι όμως με παρρησία ομολόγησαν την πίστη τους στον ένα και αληθινό Θεό, γεγονός που εξόργισε τον τύραννο Σαβώριο, ο οποίος έδωσε την εντολή να τους κτυπήσουν με ραβδιά σε όλο τους το σώμα.


Όμως οι άγιοι με καρτερία και υπομονή υπέμειναν τα φρικτά βασανιστήρια προσευχόμενοι στον Θεό. Βλέποντας ο τύραννος με απορία την ψυχική δύναμη των μαρτύρων, διέταξε να τους κρεμάσουν και να τους κατακάψουν μέχρι να παραδώσουν την ψυχή τους.


Όμως και πάλι οι τρεις άγιοι υπέμειναν τη φωτιά χάρη στη δύναμη της προσευχής τους, κατόρθωσαν δε με τη θαυματουργική χάρη του Θεού να απελευθερωθούν από τα σχοινιά και γεμάτοι χαρά να παρουσιασθούν μπροστά στον Σαβώριο, ο οποίος εξοργισμένος άρχισε να τους αποκαλεί μάγους.


Τότε ο Ακίνδυνος του απάντησε ότι όσα θαυμαστά γίνονται, είναι αποτέλεσμα της θαυματουργικής δύναμης του Ιησού Χριστού και για να το κατανοήσει αυτό, του είπε ότι θα μείνει κωφάλαλος.


Δεν πρόλαβε να ολοκληρώσει τα λόγια του ο Ακίνδυνος και ο Σαβώριος δεν μπορούσε να ακούσει και να μιλήσει, επικοινωνούσε δε μόνο με νοήματα.


Οι τρεις άγιοι έφυγαν και ο τύραννος συμπεριφερόταν σαν δαιμονισμένος, αφού με νοήματα προσπαθούσε να δώσει εντολή να τους δέσουν, αλλά κανείς από τους υπηρέτες δεν καταλάβαινε απολύτως τίποτα.


Τότε οι άγιοι άρχισαν να προσεύχονται στον Θεό για να φωτίσει τον τύραννο και τους υπόλοιπους, ώστε να αντιληφθούν την πλάνη, στην οποία έχουν πέσει.


Και τότε οι Άγγελοι εμφανίστηκαν στον ουρανό με μια ασυνήθιστη λάμψη. Όμως ο τύραννος έμεινε απαθής με την ίδια σκληρότητα και τότε ο Ακίνδυνος βλέποντας την επιμονή του στην πλάνη, προσευχήθηκε για να επανακτήσει ο Σαβώριος την ομιλία του.


Το θαύμα έγινε, αλλά και πάλι ο βασιλιάς γεμάτος κακία και σκληρότητα διέταξε τους υπηρέτες να φέρουν σιδερένια κρεβάτια και να ανάψουν από κάτω φωτιά.


Στη συνέχεια έδεσαν τους μάρτυρες, οι οποίοι ζήτησαν από τον Θεό να τους ενισχύσει στην πίστη, ώστε να υπομείνουν τα βασανιστήρια, αλλά και να φωτίσει αυτούς που παρακολουθούσαν το μαρτύριο των αγίων.


Και τότε πολλοί ομολόγησαν την παντοδυναμία του Θεού, για τον Οποίο οι τρεις μάρτυρες δέχονταν με αγαλλίαση τα βασανιστήρια, ενώ τους ζήτησαν να προσευχηθούν για τη συγχώρηση των αμαρτιών τους.


Μετά την προσευχή των αγίων επακολούθησε δυνατή βροχή με βροντές και αστραπές, γεγονός που προκάλεσε τον τρόμο στους απίστους.


Ο βασιλιάς όμως Σαβώριος παρέμεινε αμετανόητος και ασυγκίνητος, και ζήτησε από τους μάρτυρες να αρνηθούν τον Χριστό και να θυσιάσουν στα είδωλα.


Τότε οι άγιοι μπήκαν στον ναό και προσκύνησαν γονατιστοί τον αληθινό Θεό και όχι τον Δία, όπως περίμενε ο βασιλιάς.


Ακολούθησε ισχυρός σεισμός, κατά τον οποίο το είδωλο του Δία γκρεμίστηκε και καταστράφηκε.


Τότε ο Σαβώριος εξοργίστηκε τόσο πολύ, ώστε διέταξε να ρίξουν αλυσοδεμένους τους μάρτυρες μέσα σε μεγάλα καζάνια με καυτό μολύβι.


Οι τρεις άγιοι δοξολογούσαν τον Θεό και δέχονταν με υπομονή το μαρτύριο.


Βλέποντας ο βασιλιάς ότι δεν είχαν πάθει απολύτως τίποτα, βύθισε με κακία τους τρεις αγίους μέσα στο πυρακτωμένο μολύβι, το οποίο του έκαψε τα χέρια.


Στη συνέχεια οι άγιοι με τη χάρη του Θεού απελευθερώθηκαν από τις αλυσίδες και βγήκαν από τα βασανιστήρια σώοι και αβλαβείς.


Ένας από τους στρατιώτες, που βασάνιζαν τους μάρτυρες, ονόματι Αφθόνιος, είδε το θαύμα και πίστεψε στον Ιησού Χριστό.


Τότε ο Σαβώριος προσπάθησε με δώρα και υποσχέσεις να τον επαναφέρει στη θρησκεία των ειδώλων, αλλά η σταθερή πίστη του και η ακλόνητη ομολογία του για την παντοδυναμία του ενός και αληθινού Θεού, τον οδήγησε στον δι’ αποκεφαλισμού θάνατο σύμφωνα με την εντολή του βασιλιά.


Μάλιστα οι τρεις άγιοι τον ενίσχυσαν στην πίστη του και τον ενθάρρυναν προς το μαρτύριο λέγοντάς του, ότι είναι ο πρώτος που αξιώνεται της αιωνίου θεϊκής δόξας.


Στη συνέχεια ο Σαβώριος διέταξε να βάλουν τους μάρτυρες μέσα σε ασκιά από δέρματα βοδιών και να τους ρίξουν στη θάλασσα για να πνιγούν.


Όμως τα ασκιά σχίσθηκαν και οι άγιοι σώθηκαν και παρουσιάστηκαν στον βασιλιά. Τότε εκείνος νόμισε, ότι οι στρατιώτες δεν ακολούθησαν τη διαταγή του και έδωσε εντολή να τους ρίξουν στη θάλασσα, αφού τους κόψουν πρώτα τα χέρια.


Τότε οι τέσσερις δήμιοι πίστεψαν στον Ιησού Χριστό και με το μακάριο τέλος τους συναριθμήθηκαν στους μάρτυρες του Κυρίου.


Στη συνέχεια οι Άγιοι Ακίνδυνος, Πηγάσιος και Ανεμπόδιστος οδηγήθηκαν στη φυλακή, ο δε βασιλιάς εξοργισμένος κάλεσε τους συγκλητικούς, τους ανώτατους δηλαδή άρχοντες, για να τον βοηθήσουν στην εξόντωση των τριών μαρτύρων.


Στο κάλεσμα αυτό του βασιλιά δύο συγκλητικοί, ο Ελπιδοφόρος και ο Φιλόλογος, κατηγόρησαν με υβριστικές εκφράσεις τον βασιλιά για την ασπλαχνία και τη σκληρότητά του, γεγονός που τους οδήγησε στον θάνατο.


Μάλιστα ο Ελπιδοφόρος ανήκε στους λεγόμενους κρυπτοχριστιανούς.


Ο βασιλιάς Σαβώριος διέταξε στη συνέχεια να ανοίξουν τρεις λάκκους και να ρίξουν μέσα τους τρεις μάρτυρες ανάμεσα σε θηρία και ερπετά.


Οι άγιοι ζήτησαν προσευχόμενοι τη βοήθεια του Θεού και Άγγελοι έβγαλαν τους μάρτυρες από τους λάκκους σώους και αβλαβείς.


Όμως νέα βασανιστήρια τους περίμεναν. Τους κρέμασαν και άρχισαν να κατασχίζουν τις σάρκες τους. Αλλά και πάλι υπέμειναν το μαρτύριο με καρτερία και υπομονή.


Η ακλόνητη πίστη τους στον Σωτήρα και Λυτρωτή Χριστό και η ξεχωριστή γενναιότητα προσέλκυσαν πολλούς άρχοντες και στρατιώτες στο να ασπασθούν τον ένα και αληθινό Θεό, οι οποίοι στη συνέχεια οδηγήθηκαν κατ’ εντολή του βασιλιά στον θάνατο.


Ο Σαβώριος προσπάθησε και πάλι με απειλές, αλλά και με δώρα να πείσει τους τρεις αθλητές της πίστεως να εγκαταλείψουν τον Χριστό και να προσκυνήσουν τα άψυχα είδωλα.


Η σθεναρή τους πίστη, τους οδήγησε αλυσοδεμένους στη φυλακή, ενώ ετοιμάστηκε ένα πυρακτωμένο καμίνι για να τους ρίξουν μέσα.


Το μίσος και η σκληρότητα του βασιλιά έφτασε και μέχρι την ίδια την μητέρα του, όταν ο Ακίνδυνος του είπε ότι ορθά η μητέρα του τον ονόμασε Σαβώριο, που σημαίνει πατέρας των δαιμόνων.


Όταν μάλιστα ρωτήθηκε η μητέρα του, αν πράγματι έχει αυτή τη σημασία το όνομά του, εκείνη απάντησε θετικά προκαλώντας τη λυσσαλέα οργή του βασιλιά, ο οποίος και τη γρονθοκόπησε. Βλέποντας τη μανία του γιου της, η μητέρα ζήτησε από τον Θεό να μην συγχωρήσει την ασέβειά του.


Στο μεταξύ οι τρεις μάρτυρες ευρισκόμενοι μπροστά στο πυρακτωμένο καμίνι ζήτησαν για μια ακόμη φορά το έλεος και τη βοήθεια του Θεού και κάλεσαν τους στρατιώτες να τους ρίξουν μέσα. Εκείνοι όμως επέδειξαν δειλία και αφού πήραν θάρρος από την ομολογία πίστεως των τριών αγίων, έκαναν το σημείο του Σταυρού και έπεσαν μέσα στο καμίνι 28 στρατιώτες μαζί με τους τρεις αγίους και τη μητέρα του βασιλιά.


Μέσα από το πυρακτωμένο καμίνι εμφανίστηκε χορός Αγγέλων, που παρέλαβε τις ψυχές τους και τις παρέδωσε στον δικαιοκρίτη και αγωνοθέτη Θεό, ενώ άρρητη ευωδία κατέκλυσε όλο τον τόπο.


Έτσι στις 2 Νοεμβρίου του 330μ.Χ. τελείωσε η επίγεια δράση των τριών ενδόξων και καλλινίκων αθλητών της πίστεως για να τιμούνται και να δοξάζονται εσαεί από τους χριστιανούς μαζί με τους συναθλητές Αφθόνιο και Ελπιδοφόρο.


Οι αθλητικοί αγώνες και το ένδοξο μαρτύριο των πέντε αθλοφόρων μαρτύρων του 4ου μ.Χ. αιώνα, οι οποίοι είναι γνωστοί με την προσωνυμία «Άγιοι Ακίνδυνοι», υμνούνται και γεραίρονται και μέσα από τις ασματικές ακολουθίες, που έχουν συνταχθεί προς τιμήν τους, ενώ σημαντική είναι και η λατρευτική τιμή τους στον Ελλαδικό χώρο. Οι εκ Περσίας ένδοξοι και καλλίνικοι μάρτυρες τιμούνται ιδιαίτερα στη Λέσβο, αφού συνολικά υπάρχουν πέντε ιεροί ναοί επ’ ονόματί τους, ευρισκόμενοι στα Μιστεγνά, την Ερεσό, τη Βαρειά, τη Μυχού και την πόλη της Μυτιλήνης δίπλα από τον μεγαλοπρεπή ιερό ναό του Αγίου Θεράποντος.»   
Πράγματι μόνο ΑΓΙΟΙ ΑΚΙΝΔΥΝΟΙ μπορούν να σώσουν την ΚΙΝΔΥΝΕΥΟΥΣΑ ΕΛΛΑΔΑ από πλείστους όσους κινδύνους που  μας περίζωσαν και ήδη ενεργούν.


ΣΤΩΜΕΝ καλώς
Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας